تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1402
کد 269

در جلسه کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی مطرح شد؛

بررسی مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری استان

جلسه کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با محوریت بررسی مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری استان با حضور نمایندگانی از شهرداری، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز، سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی استان و سرمایه‌گذاران شهری در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در ابتدای این نشست نسرین درخشانی؛ مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات و موانع مرتبط با سرمایه‌گذاران شهری مرتبط با حوزه شهرداری، نظام مهندسی و راه‌ و شهرسازی عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان، خواستار مشارکت بیشتر مجموعه‌های مرتبط در خصوص تمام پروژه‌های راکد در استان شد.
درخشانی تصریح کرد: با عنایت به اینکه منابع بسیاری در پروژه های راکد و بلاتکلیف هزینه شده است، بهتر است اولویت تسهیل گری در پروژه های سرمایه گذاری مدیریت شهری به این پروژه ها اختصاص یابد تا طرح های جدید. در این رستا می‌توان از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برای حل پروژه‌های سرمایه‌گذاری راکد و فریز شده در استان استفاده کرد.
 
رضا خلیلی؛ مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در این نشست ضمن قدردانی از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ایجاد گفتمان سرمایه‌گذاری شهری در استان گفت: آسیب‌شناسی موانع توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و ارائه راهکار در قالب نشست‌های تخصصی تا حد زیادی می‌تواند چالش‌های موجود در این حوزه را رفع کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: در قالب این همایش ظرفیتی باز شده است تا برای تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری مجوز اخذ شود.
خلیلی با تاکید بر اینکه در کشور 39 سازمان در حوزه مدیریت شهری دخیل هستند، افزود: در بسیاری از مواقع مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه های سایر ادارات است و شهرداری در این زمینه نمی‌تواند کاری انجام دهد.
در ادامه این جلسه مشکلات چندین پروژه به صورت موردی مطرح شد و مواردی از قبیل عدم اعطای پیش‌پروانه برای جذب سرمایه‌گذار، تغییر پروانه، مشکلات ماده 100 و... در حضور مسئولین شهری مطرح و راهکارهای پیشنهادی در این زمینه ارائه شد.