تاریخ : شنبه 15 آبان 1400
کد 127

با موضوع بررسی شاخص های اقتصادی استان؛

نشست کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی برگزار شد

دومین نشست کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با موضوع بررسی شاخص های اقتصادی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، با عنایت به اینکه برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل اقتصادی مستلزم در اختیار داشتن آمار و اطلاعات از شاخص های اقتصادی است و با بررسی شاخص های اقتصادی در بازه های مختلف زمانی می توان نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت های اقتصادی را  بدست آورد و در تصمیم گیری و سیاست گذاری استفاده کرد و با توجه به اینکه آمار اطلاعات دقیق و شفاف و بروز در اختیار فعالین بخش خصوصی نیست، دبیرخانه شورای گفتگوی استان آذربایجان شرقی تصمیم به جمع آوری آمار و ارقام دقیق شاخص های اقتصادی در سطح استان کرده است تا ضمن ایجاد نشانگر توسعه اقتصادی استان برای سرمایه گذاران، دلایل عدم توسعه نیافتگی در برخی از حوزه ها را بررسی کند.

 از این رو دبیرخانه شورا، دومین جلسه کارگروه کارشناسی در خصوص بررسی شاخص های اقتصادی را با حضور نمایندگانی از شرکت آب منطقه ای و توزیع نیروی برق استان، شورای هماهنگی بانک ها، اداره اقتصاد و دارائی، راهداری و حمل و نقل، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، شرکت مخابرات و گاز، اداره راه و شهرسازی، اداره گمرک، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، پارک علم و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره امور مالیاتی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار کرد.

در این نشست آمارهایی از سوی سازمان های مختلف ارائه شد. لیکن نتیجه بدست آمده حاکی از آن است که برخی از سازمان ها برای تجمیع آمار با چالش هایی نظیر عدم وجود ابزار مناسب و منابع اطلاعاتی معتبر، عدم تعامل بین سازمانی، خلاهای قانونی در دریافت آمار مواجه هستند که بایستی مرتفع شوند. بر همین اساس در پایان این نشست مقرر شد ضمن ارائه گزارش شاخص های اقتصادی در صحن اصلی شورای گفتگوی استان راهکاری برای خلا های موجود اندیشه شود.